Salaris
vragen

Inlenersbeloning en CAO? Wat zijn dat?

Als je ergens gaat werken, is het in principe altijd dat het bedrijf een cao heeft waar ze zich aan moeten houden. Het is een cao waarin afspraken staan ​​over de arbeidsvoorwaarden. Denk aan je minimumloon, reiskosten, werktijden, maar zoveel meer. OPUS. is aangesloten bij de NBBU, een uitzendbureaufonds, de inlenersbeloning geldt vanaf de eerste werkdag. Je krijgt dan dezelfde voorwaarden als iedere andere medewerker in het bedrijf waar je gaat werken. Dus ook vaste medewerkers. Dit zorgt ervoor dat u als werknemer nooit minder rechten krijgt dan andere werknemers.

Hoe komt mijn salaris tot stand?

Om te bepalen wat je salaris is, wordt eerst gekeken naar de functiegroep waarin je zit. Deze wordt vastgesteld aan de hand van drie functiekenmerken: het soort werk dat je doet, de kennis, ervaring en vaardigheden die je ervoor nodig hebt, en de mate van zelfstandigheid waarin je werkt.

Wat is het minimumloon?

Meer informatie over het minimumloon kun je hier terug vinden: https://www.rijksoverheid.nl/o...

Wanneer wordt mijn salaris uitbetaald?

Jouw salaris wordt elke week op woensdag verwerkt en uitbetaald. Het zou daarom ook goed kunnen dat het geld pas op donderdag of in een uitzonderlijk geval op vrijdag op je bankrekening staat. Dat heeft te maken met de verwerkingstijd van jouw eigen bank. OPUS. maakt gebruik van de diensten van de Rabobank. Deze verstuurt de batch meestal op woensdag. Deze opdracht gaat dan naar alle banken, sommige banken zijn wat minder snel of het heeft gewoonweg tijd nodig om in het verwerkingsproces te komen. Dit gebeurd doorgaans enkel bij buitenlandse banken. Bij Nederlandse banken staat het geld er meestal binnen een uurtje al op.

Hoe kan ik mijn uren doorgeven?

Je kunt jouw uren doorgeven via Easyflex2Go. Het kan ook zijn dat het bedrijf waar jij gaat werken de uren aan ons doorgeeft. Dan moet je er zelf voor zorgen dat de afdeling die dit verzorgt jouw uren krijgt. Zij sturen deze dan weer digitaal via Easyflex2Go naar ons. Wil je het echter zelf doen, dan moet je inloggen in jouw profiel op Easyflex2Go, je vult daar de uren in en verstuurt ze. Ze gaan dan ter goedkeuring naar jouw werkgever, deze accordeert ze en zend ze dan naar ons toe. Een andere manier om de uren door te geven is er alleen via het tijdsregistratiesysteem PEP, dit is een check-in systeem waar een select aantal bedrijven gebruik van maakt.

Wat is PEP?

PEP is een tijdsregistratiesysteem van NEDAP. Je krijgt van ons een pasje, creditcard formaat, en hiermee kun je bij de werkgever met behulp van een kastje die daar hangt inklokken en uitklokken. Het systeem rekent dan exact uit hoeveel uur je gewerkt hebt.

Krijg ik een loonspecificatie?

Jazeker. Deze zie je altijd op woensdag vanzelf in je profiel op Easyflex2Go verschijnen na de verwerking van alle uren. Mocht deze specificatie er op donderdag nog niet zijn dan zijn je uren of niet doorgegeven of er is iets aan de hand. Neem gerust even contact ons op, wij kunnen je er dan alles over vertellen.

Ik snap mijn loonspecificatie niet, kan iemand mij helpen?

Jazeker. Graag willen wij jou vragen in dit geval even contact met ons op te nemen om een afspraak in te plannen. Het uitleggen via whatsapp of via de telefoon is gebleken vrijwel onmogelijk te zijn. Het is voor jou en voor ons praktischer om aan tafel te bespreken.

Is er een meertalige versie van de loonspecificatie?

Nee, die is er helaas niet. Ons salarispakket biedt geen mogelijkheid om de loonspecificatie in andere talen aan te leveren.

Hoe kan het dat mijn nettoloon soms anders is?

Op basis van je weekloon wordt uitgerekend wat je netto overhoudt. De hoogte van het bedrag hangt af van een aantal factoren, zoals het aantal uren dat je werkt. In Nederland moet je meer belasting betalen naarmate je meer verdient. Ga je meer werken, dan houd je dus per uur netto minder over, terwijl je bruto-uurloon hetzelfde blijft. Daarnaast is het van belang of je in aanmerking komt voor loonheffingskorting en hoe hoog die korting dan is. Hier maak jij aanspraak op door een loonbelastingverklaring in te vullen.

Wanneer kan ik loonsverhoging verwachten?

Je krijgt dezelfde periodieke loonsverhoging als de medewerkers in dienst van de opdrachtgever, werkzaam in een gelijke of gelijkwaardige functie als de flexwerker.
De hoogte van de periodieke loonsverhoging, de voorwaarden waaronder en het tijdstip waarop deze wordt uitgekeerd worden dus bepaald door de beloningsregeling die bij de inlener van toepassing is.

Wanneer ontvang ik mijn jaaropgave?

Je jaaropgave wordt altijd in februari verzonden. Je vindt hem in je profiel op Easyflex2Go.

Hoe ontvang ik mijn loonspecificatie?

Je ontvangt je loonspecificatie in jouw profiel op Easyflex2Go.

Wat moet ik doen als mijn uren niet kloppen?

Dit kan uiteraard gebeuren. Mocht het geval zijn dat er iets niet klopt neem dan aub contact op met OPUS. via service@opus-uzb.nl. Wij zullen je dan zo spoedig mogelijk helpen.

Waarom is mijn salaris niet uitbetaald?

Dit kan vele oorzaken hebben. Wacht altijd eerst tot donderdagmiddag, heb je aan het einde van de dag nog geen salaris ontvangen neem dan gerust contact met ons op via service@opus-uzb.nl

Hoe kom ik aan een inlog account?

Je inlogaccount wordt altijd direct bij het tekenen van het contract naar je toe gemaild. Mocht je hem niet in je mailbox vinden, check dan even je spamfolder. Mocht hij ook daar niet zijn laat dit dan even weten via service@opus-uzb.nl

Ik weet mijn wachtwoord niet meer, en nu?

Het kan zijn dat je je wachtwoord vergeet, niets aan de hand. Stuur ons een mail via service@opus-uzb.nl en wij zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk een nieuwe ontvangt

Ik kan niet inloggen, wat nu?

Mocht je niet meer in kunnen loggen, neem dan contact op met service@opus-uzb.nl

Overige vragen

Voor al je overige vragen over je salaris of over Easyflex2Go kun je ons altijd mailen op service@opus-uzb.nl